Ezt az egész Lola dolgot nehéz értelmezni. Van ugye ez a lány, aki kedves meg aranyos (így olvastam), de amúgy semmi extra. Hangjában semmi különös, megjelenésében semmi különös, viselkedésében semmi különös, zenéjében meg aztán végképp semmi különös. Mégis, most már jó ideje halljuk a számait, mennek a klipjei, állandó bulvártéma. Ennyi pénz lenne a középszerűségben? Vagy valakinek ennyi pénze van a középszerűségre? Ki érti ezt? És kinek áll mindez érdekében?
Lola és menedzsmentje most éppen rock-korszakát éli, de azért persze csak módjával. Megvolt az első élő koncert (pardon, nagykoncert) is. Mindezek örömére nézzük meg a Baby I don't care c. számának zenetörténeti vonatkozásait! Egy különös mégis van azért Lolában: az angol kiejtése.
Tehát a klip:
Lola és menedzsmentje most éppen rock-korszakát éli, de azért persze csak módjával. Megvolt az első élő koncert (pardon, nagykoncert) is. Mindezek örömére nézzük meg a Baby I don't care c. számának zenetörténeti vonatkozásait! Egy különös mégis van azért Lolában: az angol kiejtése.
Tehát a klip:
A számot eredetileg a Transvision Vamp írta 1989-ben. Loláék ezt dolgozták fel, habár a Jennifer Ellison-féle verzió talán közelebb áll Loláéhoz. Ez itt a Tranvison Vamp klipje:
Vájtfülű és popzenében jártas olvasóinknak fetűnhetett, hogy azért a Transvision Vamp sem minden ízében alkotott eredetit. Bizonyára a kezdő akkordok tekintetében komoly ihletadó volt a The Kingsmen Louie Louie c. klasszikus beat száma 1963-ból:
(És akkor most tessék klikkelni az Avril Lavigne posthoz, és megnézni az ott elhelyezett Rolling Stones videót!)
(És akkor most tessék klikkelni az Avril Lavigne posthoz, és megnézni az ott elhelyezett Rolling Stones videót!)
Az Baby I don't care énekdallama pedig mutat hasonlóságot egy másik klasszikus beat dallal szinten 1963-ból, a The Ssarchers - Sweets For My Sweet c. számával:
Kis érdekesség, hogy a francia pszichedelikus és kísérleti zenész, Pierre Henry is kihozta a saját háromakkordosát 1967-ben, Psyché Rock címmel, aminek különlegessége, hogy a Futurama főcímzenéjét ez a szám ihlette. íme:
Ez meg itt a Futurama:
Persze most lehet mondani, hogy mennyi sok számban benne vannak ezek az akkordok (valóban), meg igazából nem is pont azok (viszont hasonlítanak), de azért mégiscsak szórakoztató így összegyűjtve látni néhány példát. Idetartozik még, hogy a Kingsmen akkordjai a California Games című C64-es (és más egyéb 8 bites platformokra is megírt) játékban is megtalálhatóak.
Utolsó kommentek